Må man klage over en gulvsliber i Ikast?

Man ved jo, at jyder er gode til at forhandle om tingene, og så er deres følelsesregister ofte – ment med et fordumsfrit smil på læben – reserveret uden at give de store udslag.

Således er de både typen, spændt over en hård hane, der vil gøre tingene selv, og hvorfor hyre fagfolk ind, når man alligevel kan gøre tingene hurtigere, nemmere og billigere selv?

Simpelthen fordi, resultatet bliver bedst, når man får håndværkere til at tage sig af en specialopgave, som de arbejder med til dagligt og har megen forstand på.

Det kan dog sagtens hænde, også i Ikast med gulvafslibning, at man ender med et resultat, man ikke er tilfreds med, og som man så ikke rigtig har lyst til at påpege.

Måske er man genert, tænker ved sig selv, at man kunne have gjort det bedre og gør det selv, når de professionelle er smuttet – eller man bliver sur og forlanger afslag i prisen!

Altid er det vigtigt, at kunden ender med et tilfredsstillende resultat af sin gulvafslibning, og så misforståelsen med gulvets endelige resultat kan bero på, at man ikke kommunikerede korrekt mellem firma og kunde om, hvad der var ønsket.

Det kan være grovheden af gulvafslibningen, valget af efterbehandling eller måske noget helt, helt andet, man som kunde ikke er endegyldigt tilfreds med.

Den slags følelser skal man dog ikke lurepasse med, da det er firmaets renommé, der står på spil, hvis du efterfølgende hverken taler eller skriver positivt om gulvafslibningsfirmaet.

Tag med det samme fat i gulvafsliberen, hvis du har spørgsmål undervejs med gulvafslibningen eller efterfølgende bagefter. Det er dig som kunde, der har betalt for ydelsen, så du skal også have en gulvafslibning, som du kan betragte glad og fro.

Der er ingen grund til – jyde eller ej – at forholde sig passivt, hvis man føler, man ikke er glad for gulvafslibningen.

I kan nok sammen finde en løsning på problemet.