Er der ofte brug for smartphone reparation?

Der er skrevet en del om det med, at man skal sørge for at passe på ens smartphone, så den ikke skal til reparation for tit, men siden vi jo så tit bruger vores nye teknologi, så er det næsten garanteret, at der kommer til at ske uheld med den.

Det er heldigvis de færreste, der udsætter deres skattede telefon for skader med vilje, for de ved godt, hvad konsekvensen er, og de færreste af os kan holde til at gå glip af så information om verden, samfundet; dem, vi følger og ikke mindst vores venner.

Nogle af os er der ret så uheldige, at vores smartphone tit går i stykker, så man efterhånden føler, at man har turkort ned til reparationscenteret, man benytter sig af.

Er der monstro nogle forhold, der kan gøre det lettere og mere behændigt, hvis man bare er et uheldigt menneske, der tit ender med at påføre skader på ens smartphone?

For det første kan det måske svare sig, hvis man laver en aftale hos et firma, der fikser den slags telefoner, at man udelukkende vælger at benytte sig af dem, hvis de så kan give en rabatordning, thi man ved, at man ender med tit at skulle få brug for dem.

Det er jo penge i kassen for dem og (forhåbentligt) god omtale for dem.

Det er trods alt også nogle gange lettere at aflevere telefonen hos en reparatør i nærheden, end at man skal sende den retur til fabrikken – dog skal man så være opmærksom på, at det nogle gange kan gå ud over ens garanti.

Der er også en anden løsning, men den er nok også lidt omkostelig, men den er slet ikke umuligt.

Man kan have en reservetelefon, og det behøver jo ikke være en smartphone, selvom det kan være sådan en, så man altid lige har en anden ved hånden.

Så skal ens kontakter nok bare være opmærksom på, at man ringer fra mere end ét nummer nogle gange.